ការធ្វើទីផ្សារជាមធ្យោបាយមានប្រសិទ្ធភាពក្នុងការរក្សាអតិថិជន
- ប្រភពៈ ភ្នំពេញប៉ុស្ត៍ WEDNESDAY, 14 DECEMBER 2011 12:00
- ANTHONY GALLIANO
កម្មវិធីផ្តល់រង្វាន់របស់ Cell card ជាផ្នែកមួយនៃការធ្វើទីផ្សាររបស់ខ្លួន។រូបថត ជីវ័ន
ភ្នំពេញៈ Peter Drucker អ្នកនិពន្ធ និងជាអ្នកពិគ្រោះយោបល់ជនជាតិអាមេរិក ទទួលបានភាពល្បីល្បាញដោយសារតែសម្តីរបស់លោក ដែលត្រូវបានគេដកស្រង់មកថា៖ «គោលបំណងនៃការធ្វើទីផ្សារ គឺចង់ដឹង និងយល់ច្បាស់អំពីអតិថិជន ដើម្បីលក់ផលិតផល ឬសេវាកម្មឲ្យដាច់»។
ការធ្វើទីផ្សារ ជាផ្នែកមួយដ៏សំខាន់នៃការគ្រប់គ្រងអាជីវកម្ម ពោលគឺវាសំខាន់ដូចផលិតកម្ម និងហិរញ្ញវត្ថុដែរ។ ខណៈដែលការធ្វើទីផ្សារ ទទួលបានការផ្តោតជាសំខាន់នៅក្នុងប្រទេសអភិវឌ្ឍន៍បច្ចុប្បន្ន វាក៏កំពុងទទួលបានការចាប់អារម្មណ៍កាន់តែខ្លាំងលើទីផ្សារដែល កំពុងរីកចម្រើនផងដែរ។
ការធ្វើទីផ្សារ ជាដំណើរការមួយ ដែលគេប្រើដើម្បីកំណត់ផលិតផល និងសេវាកម្មដែលអាចជាទីចាប់អារម្មណ៍របស់អតិថិជនជាច្រើន ហើយដំណើរការនេះ រាប់បញ្ចូលទាំងមុខងារនៃការលក់ ទំនាក់ទំនងសាធារណៈ ការកំណត់តម្លៃ ការវេចខ្ចប់ និងការចែកចាយផងដែរ។
វាជាបច្ចេកទេសមួយក្នុងការកំណត់អតិថិជន ការប្រមើលមើល និងការបំពេញតាមលក្ខខណ្ឌរបស់អតិថិជន ក៏ដូចជាការរក្សាទំនាក់ទំនងរបស់អតិថិជន តាមមធ្យោបាយដែលផ្តល់ប្រយោជន៍ដល់ក្រុមហ៊ុន និងម្ចាស់ភាគហ៊ុន។
«ការធ្វើទីផ្សារចម្រុះ» ជាវិធីសាស្ត្រដែលគេពេញនិយមប្រើជាងគេនៅក្នុងការធ្វើទីផ្សារ។ វិធីសាស្ត្រនេះ រួមមានកត្តាជាច្រើន ដែលគេអាចគ្រប់គ្រងបាន ក្នុងនោះ មានដូចជា 4P ជាដើម ដែលតំណាងឲ្យផលិតផល តម្លៃ ទីកន្លែង និងការផ្តល់ជូនពិសេស។
វត្ថុបំណងនៃការធ្វើទីផ្សារនេះ គឺការបង្កើតយុទ្ធសាស្ត្រមួយដែល 4P ផ្តោតជាសំខាន់លើអតិថិជន នៅក្នុងទីផ្សារគោលដៅដើម្បីបង្កើតតម្លៃឆ្លើយតបជាវិជ្ជមាន។ ការពង្រីកគោលគំនិតនេះ រហូតដល់ការវេចខ្ចប់ ការរក្សាទីផ្សារ និងមនុស្ស ត្រូវគេស្គាល់ថា7P។
ផលិតផល រាប់បញ្ចូលទាំងឈ្មោះពាណិជ្ជកម្ម ស្លាកសញ្ញា ការផ្ដល់សេវាកម្ម និងគុណភាព។ តម្លៃ ជាយុទ្ធសាស្ត្រកំណត់តម្លៃផលិតផល ការបញ្ចុះតម្លៃ និងភាពបត់បែន។ ទីផ្សារ ពាក់ព័ន្ធនឹងមធ្យោបាយចែកចាយ ការគ្របដណ្តប់ទីផ្សារ ការគ្រប់គ្រងស្តុក និងការរៀបរាប់លម្អិតអំពីការដឹកជញ្ជូន។ ការផ្តល់ជូនជាពិសេស រួមមាន ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម កម្លាំងលក់ ការទំនាក់ទំនង និងការផ្សាយជាសាធារណៈ។
ការធ្វើទីផ្សារកំពុងមានការទទួលស្គាល់នៅកម្ពុជា ដោយសារតែភាពជោគជ័យនៃការយល់ដឹងអំពីម៉ាកផលិតផល និងស្លាកសញ្ញាដែលមានការទួលស្គាល់ ជាពិសេសក្នុងចំណោមក្រុមហ៊ុនទូរគមនាគមន៍ សេវាហិរញ្ញវត្ថុ ម្ហូបអាហារ និងភេសជ្ជៈ រួមទាំងក្រុមហ៊ុនទទួលបដិសណ្ឋារកិច្ច។ វាជារឿងសាមញ្ញសម្រាប់ការធ្វើទីផ្សារនៅតាមដងផ្លូវ ដើម្បីផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម និងផ្តល់ជូនពិសេស។
ក្រុមហ៊ុនជាច្រើន កំពុងប្រើប្រាស់រថយន្ត ក្តារបិទផ្សាយ និងកន្លែងសំខាន់ ដើម្បីបង្កើនការស្គាល់ម៉ាកផលិតផលរបស់ខ្លួន។ ក្រៅពីនោះ ក្រុមហ៊ុនទាំងនោះ កំពុងបណ្តាក់ទុនលើអគារ និងការិយាល័យខ្លួនដើម្បីផ្សព្វផ្សាយ សញ្ញាពាណិជ្ជកម្មរបស់ខ្លួន។
ក្រុមហ៊ុនមួយចំនួន កំពុងបង្កើនភាពស្មោះត្រង់របស់អតិថិជន តាមរយៈកម្មវិធីផ្តល់រង្វាន់។ ហាងកាហ្វេជាច្រើន មានការផ្តល់ជូនកាតដល់អតិថិជន ដោយឲ្យអតិថិជនទទួលទានកាហ្វេម្តងដោយឥតគិតថ្លៃ នៅពេលពួកគេ ទិញកាហ្វេជាច្រើនដង។
ភោជនីយដ្ឋានមួយចំនួន នឹងផ្តល់អាហារដោយឥតគិតថ្លៃផងដែរ។ ចំណែកផ្សារទំនើប ក៏មានផ្តល់ជូនជា Coupon ដែលមានតម្លៃជាសាច់ប្រាក់ នៅពេលដែលអតិថិជនសន្សំគ្រប់ពិន្ទុ។
ការផ្តល់ជូនពិសេសពីក្រុមហ៊ុនមួយ តាមរយៈការឧបត្ថម្ភការប្រគំតន្ត្រី ឬកីឡា ជាពិសេសមួយផ្សេងទៀត ដើម្បីបង្កើនភាពស្មោះត្រង់របស់អតិថិជនផងដែរ។
អតិថិជន ពិតជាស្ងើចសរសើរជាខ្លាំង នៅពេលទទួលបានអ្វីដោយឥតគិតថ្លៃ។ កម្មវិធីទាំងនេះ ពិតជាល្អប្រសើរក្នុងការរក្សាភាពស្មោះត្រង់របស់អតិថិជន។
ក្រុមហ៊ុនជាច្រើន បានទទួលស្គាល់ថា ការរក្សាគុណភាពខ្ពស់ និងការបង្ហោះព័ត៌មានថ្មីៗនៅលើគេហទំព័រ ជាកត្តាសំខាន់។ ថ្វីបើយ៉ាងនេះក្តី មានក្រុមហ៊ុនជាច្រើន ដែលមិនមានគេហទំព័រ ហើយក្រុមហ៊ុនជាច្រើនទៀត ដែលមានគេហទំព័រហើយ ប៉ុន្តែគ្រប់គ្រងវាមិនបានល្អ មិនបានបង្ហាញព័ត៌មាន និងខ្លឹមសារថ្មីៗ និងប្រកបដោយគំនិតច្នៃប្រឌិត ឬប្រើប្រាស់អ៊ីនធឺណិត ដើម្បីផ្សព្វផ្សាយផលិតផលរបស់ខ្លួនឡើយ។
ការប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយ កំពុងកើនឡើង។ នេះជាកត្តាសំខាន់ក្នុងការសម្រេចបានជោគជ័យគួបផ្សំនឹងការចេញ សេចក្តីប្រកាសព័ត៌មាន បទសម្ភាសនាយកប្រតិបត្តិ និងផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម។
ទោះបីយ៉ាងនេះក្តី ក្រុមហ៊ុនជាច្រើនដែលមិនមានបុគ្គលិកច្រើន កំពុងប្រើប្រាស់សិក្ខាសាលា និងបទបង្ហាញ ដើម្បីជាកម្មវិធីយុទ្ធសាស្ត្ររបស់ខ្លួន។
ដោយសារអតិថិជន កាន់តែមានការចាប់អារម្មណ៍ ហើយការប្រកួតប្រជែងផ្តល់នូវជម្រើស និងតម្លៃកាន់តែច្រើន ដូច្នេះការពង្រឹងយុទ្ធសាស្ត្រទីផ្សារ អាចជួយឲ្យក្រុមហ៊ុនរស់រានបានយូរ៕CS
លោក Anthony Galliano ប្រធាននាយកប្រតិបត្តិក្រុមហ៊ុនគ្រប់គ្រងការវិនិយោគកម្ពុជា។ អ៊ីមែលៈ anthonygalliano@covenantim.com
No comments:
Post a Comment